Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στις πανελλαδικές

Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στις πανελλαδικές.

Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,
πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις από την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου ως και την Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου.


 Όλοι οι  μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (δυσλεξία, αναπηρίες στα άνω άκρα, προβλήματα όρασης κλπ.) που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά κατά περίπτωση, πρέπει ως τις 29 Φεβρουαρίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.

Για τη σχετική εγκύκλιο πατήστε εδώ.
Ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας εδώ


ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ - ΔΑΕ

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ

Ο όρος σημαίνει ανικανότητα επεξεργασίας της πληροφορίας που αποκτήθηκε με την αίσθηση, δηλαδή αναποτελεσματική νευρολογική επεξεργασία. Το παιδί μπορεί να έχει δυσκολία στο να πάρει πληροφορίες ( συχνά λόγω υπερευαισθησίας σε μία ή περισσότερες αισθήσεις, όπως αφή, ακοή, όραση), να την αναλύσει, να την οργανώσει και να απαντήσει με αποτελεσματικό τρόπο. Αυτές οι δυσκολίες μπορεί να έχουν επίδραση και στην κινητικότητα του παιδιού. Το αποτέλεσμα είναι να διαταράσσεται η λειτουργικότητα του παιδιού. Μια αδέξια και αποδιοργανωμένη συμπεριφορά του δημιουργεί ένα αίσθημα αποτυχίας και μεγαλώνει το άγχος του.
Ένα παιδί με τέτοια διαταραχή δεν μοιράζεται το πρόβλημα του με τους άλλους εξαιτίας της άγνοιας που έχει για την ομαλή αισθητηριακή λειτουργία των γύρω του και άρα εξαιτίας της αδυναμίας σύγκρισης. Οι αντιδράσεις του έτσι φαίνονται υπερβολικές στους γονείς του που δεν ξέρουν πώς να αντιδράσουν. Το παιδί τους αρνείται να φάει κάποια φαγητά ή να φορέσει κάποια ρούχα, πανικοβάλλεται και κάνει εκρήξεις οργής χωρίς λόγο. Δίνει την εντύπωση ντροπαλού παιδιού γιατί αποφεύγει τον πολύ θόρυβο ή τη σωματική επαφή. Κάθε καινούρια κατάσταση είναι για εκείνο μεγάλη πηγή άγχους και πανικού. Έτσι οι γονείς νιώθουν ότι τους διώχνει, ενώ εκείνο τους χρειάζεται όσο ποτέ άλλοτε.

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

7ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2015 - ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Από το 7ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2015 στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ με θέμα Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ που έγινε 5-6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
















«Αναγνωστική ευχέρεια: καλές πρακτικές και αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας»
Σουζάνα Παντελιάδου, Σοφία Γιαζιτζίδου

«Δυσλεξία»: Γνωσιακές και νευροβιολογικές συνιστώσες, ερμηνείεςκαι παρερμηνείες
Παναγιώτης Σίμος

«Ιστορία μου, ταλαιπωρία μου!» Τσεκούρα Σοφία
«Φωνολογική επίγνωση και μαθησιακές δυσκολίες: Προτάσεις για το σπίτι και το σχολείο»

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016

Παιδικά βιβλία που αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στην αναπηρία

Παιδικά βιβλία  που αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στην αναπηρία
1.Παπαδιαμάντης Αλέξανδρος: Γουτού Γουπατού, Παπαδόπουλος, Νοητική Υστέρηση
Ο Μανολιός έχει χρυσή καρδιά, αλλά περίεργη εμφάνιση και ομιλία. Όταν όμως την παραμονή της Πρωτοχρονιάς σώζει τα παιδιά, γίνεται ο ήρωας όλων. Συγκινητικό διήγημα με νόημα που είναι πάντα επίκαιρο.




2.Weninger Brigitte: Ένας για όλους και όλοι για έναν, Πατάκης, Σωματική Αναπηρία

Ο Μαξ το ποντικάκι έχει γεννηθεί με το ένα πόδι του μεγαλύτερο από το άλλο. Γι' αυτό το λόγο πολλές φορές παραπατάει και πέφτει φαρδύς πλατύς κάτω.
Ένα υπέροχο βιβλίο με τρυφερές εικόνες, που μιλάει για την ομαδικότητα και για τα θαύματα που μπορεί να κάνει κανείς όταν εργάζεται μαζί με άλλους.


Ο κατάλογος συνεχίζεται ΕΔΩ

  • Ο κατάλογος αυτός συντάχθηκε αρχικά από την κυρία Λίλα Πατρόκλου, συγγραφέα παιδικών βιβλίων και στη συνέχεια τροποποιήθηκε και επεκτάθηκε

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

Σειρά κινουμένων σχεδίων που μιλάει για τις εφευρέσεις και τις ανακαλύψεις σπουδαίων προσωπικοτήτων.
Γνωρίστε τις εφευρέσεις και τις ανακαλύψεις που άλλαξαν τον κόσμο και που ξαναζωντανεύουν μέσα από τη σειρά που συναρπάζει παιδιά και γονείς!

Μια φορά κι έναν καιρό… η επιστήμη μια καταπληκτική σειρά κινουμένων σχεδίων που μιλάει για τις εφευρέσεις και τις ανακαλύψεις σπουδαίων προσωπικοτήτων όπως ο Αρχιμήδης, ο Γαλιλαίος, ο Νεύτων, ο Φραγκλίνος, ο Παστέρ, ο Αϊνστάιν… Γνωρίστε τις εφευρέσεις και τις ανακαλύψεις που άλλαξαν τον κόσμο και που ξαναζωντανεύουν και πρωταγωνιστούν σε μια μοναδική σειρά κινουμένων σχεδίων που θα συναρπάσει παιδιά και γονείς!
Ο αφηγητής αυτών των ιστοριών είναι ένας συμπαθητικός και σοφός ήρωας, ο Δάσκαλος. Περιτριγυρισμένος πάντοτε από μια χαρούμενη ομάδα παιδιών, ο Δάσκαλος γνωρίζει πώς να ξυπνά την περιέργεια όλων, μικρών και μεγάλων. Με τη βοήθεια του Δασκάλου, θα γυρίσουμε πίσω στο χρόνο για να ξαναζήσουμε τις μεγάλες εφευρέσεις και ανακαλύψεις της ιστορίας της ανθρωπότητας. Από την αρχαία Κίνα έως τα πρώτα βήματα του ανθρώπου στη Σελήνη, από την εφεύρεση του τροχού έως την ανακάλυψη του ηλεκτρισμού και της ραδιενέργειας...



ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ ΗΤΑΝ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 4 Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΧΡΟΝΟΥ

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Ερωτηματολόγιο διπλωματικής εργασίας που απευθύνεται μόνο σε ΓΟΝΕΙΣ παιδιών με ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

Αγαπητοί γονείς,
Το παρόν ερωτηματολόγιο αποτελεί το ερευνητικό μέρος διπλωματικής εργασίας, η οποία αφορά την ποιότητα ζωής και απευθύνεται μόνο σε ΓΟΝΕΙΣ παιδιών με ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ. Συμπληρώστε το ακόλουθο ερωτηματολόγιο βάζοντας Χ στην απάντηση που σας εκφράζει περισσότερο.

Σας ευχαριστώ θερμά εκ των προτέρων,
Ισμήνη Καρατζένη
Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ερωτηματολόγιο